maanantaina, lokakuuta 30, 2006

Tiedotus tökkii

Miksi ihmeessä laiva- lento- ja junayhtiöt eivät vieläkään ole oppineet ottamaan mikrofonia kauniiseen käteen? Viimeisin töppäys sattui Eckerölle.

- Aluksi tuntui, ettei tietoa tapahtuneesta saa mistään. Odotimme melkein neljä tuntia terminaalin aulassa, kunnes meille vihdoin selvisi, että koko kaupungin hotellit ovat täynnä. Sitten meidät siirrettiinkin takaisin rikkinäiseen laivaan nukkumaan. (Iltalehti)

Päivän aikana ryhmän jäsenet eivät kuitenkaan saaneet Eckerö Linelta ainuttakaan viestiä paluumatkan mahdollisesta peruuntumisesta. (Iltalehti)

Samaa valittavat VR:n matkustajat, samoin Finnairin. Olen itse aikoinaan odottanut seitsemän tuntia Finnairin lentoa, kunnes lopulta ilmoitetiin vain, että lento on myöhässä (mikä siinä vaiheessa alkoi jo tuntua todennäköiseltä) ja tarjottiin vastahakoisesti kahvi ja viineri. Jopa laivapalojen yhteydessä matkustajille ei kerrota mitään.

Koska yhtiöt oppivat, että ihmisillä on oikeus tietää - vaikka vain se, että mitään ei vielä tiedetä? Puolen tunnin välein tulleet kuulutuksetkin ovat parempia kuin ei mitään. 27 hengen kuoro sai haverista tiedon Suomen kautta - yksi ryhmän jäsen sai viestin kännykkäänsä kotona olevalta mieheltään.

Koska te opitte, että ihmiset eivät ole karjaa?