torstaina, toukokuuta 19, 2005

Timanttisia jätkiä

Formula 1:n viimeisin mainostemppu ovat timantit. Tai siis MacLarenin mainostemppu. Viimeisimpien tietojen mukaan Kimi Räikkösen ja Juan Pablo Montoyan ajokypärät on tupattu täyteen timantteja. Sellaisen vaikutelman ainakin saa lukiessaan Aamulehdestä asentajan lausuntoa:

"En ole koskaan ollut niin jännittynyt kuin ruuvatessani suojasysteemiä näihin kypäriin. Timantit olisivat hipaistessaan voineet rikkoa vaikka jakoavaimeni."

Timantteja riittävästi rikkomaan kaiken, mikä lähelle osuu? Tappajatimanttien kosto? Saman uutisen mukaan molempien ajajien nimet kypärässä on ympäröity timanteilla. Kuinkahan leveälti? Suojasysteemi kaiketi on jossakin niskan puolella, ajajan nimen luulisi olevan otsan tienoilla tai päälaella, joka useimmin kuvassa näkyy.

Edelleen kerrotaan, että sama timanttien tuottaja Steinmetz sponsoroi viime vuonna Jaguaria ja autojen keulassa oli arvotimantti, joka Christian Klienin autosta katosi, menetys 11 000 €. Mitenkähän lienee? 11 000 € timantti on vielä aika pieni - ei siis nyrkin tai jalkapallon kokoinen. Ja autojen keulaosia vaihdetaan yhtä mittaa. Miksi panna timantti niin hassuun paikkaan?

Julkenen siis epäillä, että kyse on lähinnä ns. varikkohuhuista. Saadaanpa hiipuvia katsojamääriä nostettua. Jos ei välitä katsella tylsää autokisaa, voi aina yrittää töllöttää niitä kuluisia timantteja.