tiistaina, maaliskuuta 20, 2007

SDP:n tappion syyt

YLEn uutisten mukaan SDP asettaa toimikunnan selvittämään vaalitappion syitä.

Tarkasteluun joutuvat sekä puolueen oma että SAK:n mainoskampanja. (YLE)

Mainoskampanja!

Tämä jo riittää kertomaan, miksi tappio tuli. Puolue on ollut vallassa 12 vuotta. Ihmiset kokevat, että muut puolueet ajavat paremmin kansan toivomia asioita.

Kokoomuksen äänestäjät näyttivät pitävän verotusta tärkeimpänä teemana, kun taas SDP:n äänestäjät painottivat eniten työllisyystavoitteita ja keskustan äänestäjät terveydenhuoltoa. (IL)

Eli ihmiset kokivat, että vallassa olevat puolueet eivät olleet hoitaneet tärkeitä asioita. Puolueet itse kiistelevät mainoskampanjoista. Niin, ja asiat hoituvat sillä, että YLE lakkaa julkistamasta kannatustutkimuksia. Onko unohtunut, mikä on tärkeää?

Tulisipa taas joku sanomaan, että "kyllä kansa tietää". Nykyään se on: "Kyllä mainostoimisto tietää!" Ja ellei onnistu, niin vaihdetaan mainostoimistoa. Linja(ttomuus) säilyy.


1 Comments:

Anonymous Anonyymi said...

Olen kyllä ihan samaa mieltä. SDP ei hoitanut hommiaan kunolla, mutta nyt vastuu vieritetään nätisti SAK:n harteille.

1:43 ip.  

Lähetä kommentti

<< Home