torstaina, huhtikuuta 20, 2006

Juridisesti oikein

Vanhukset näkevät edelleen nälkää Helsingissä. Kauppatoimitukset kangertelevat.

Palvelu siirtyi huhtikuun alussa kilpailutuksen jälkeen tamperelaisen Gagar Oy:n Ruokatori.fin hoidettavaksi. Yritys on erikoistunut päivittäistavaroiden verkkokauppaan. Tuotteiden kuljetuksesta vastaa Posti, ja tavarat ostetaan Wihuri Oy Aarnion Metro-tukusta. (HS)

Gagarin asiakaspalvelu on tukkeutunut, koska niin monet vanhukset tekevät tilauksensa puhelimella eikä sähköpostilla. Yllätys, yllätys, kotona asuvilla, avun tarpeessa olevilla vanhuksilla ei ole tietokonetta eikä sähköpostia! Kuka olisi uskonut?

Braxin [hankintakeskuksen palvelupäällikö] mukaan tarjouspyyntöä tehtäessä ei voitu määritellä, kuinka moni asiakas mahdollisesti käyttää puhelinta ja kuinka moni sähköpostia. Puhelintilausten määrä on yllättänyt.

Vika ei varsinaisesti ole tarjouksen voittaneessa firmassa. Tällaiset seikat pitäisi panna tarjouspyyntöön. Jos olisi kuunneltu vanhukset tuntevia, esimerkiksi kotisairaanhoitajia, moka olisi kenties voitu välttää. Olisi esimerkiksi tehty asiakkaiden kartoitus tai hienommin profilointi.

Joka tapauksessa "Hankintakeskuksen mukaan kilpailutus on hoidettu juridisesti oikein." Tämä lohduttaa; vaikka vanhukset näkevätkin nälkää, virkamiesten selusta on suojattu.


1 Comments:

Anonymous Anonyymi said...

just

3:09 ip.  

Lähetä kommentti

<< Home