Havin menetetty maine
Suomessa on aina ollut firmoja, joihin voi luottaa kuin peruskallioon ja Suomen metsiin. Yksi sellainen firma on ollut Havi. Havin kynttilät ovat suomalaisia, eivät valu, eivät leviä pitkin pöytää, valaisevat lempeillä liekeillään suomalaisten joulunaikaa ja niin pois päin.Väärä luulo. Saimme juuri mieheni kanssa tuta, mikä on Havin todellisuus vuonna 2006. Ostimme Havin lyhtykynttilöitä, koska katsoimme, että vaikka kalliimpia kuin muut, ne eivät valu jne. Ensimmäinen kynttilä paloi noin kolmanneksen mitastaan ja sammui. (Puhe on niistä 2,50 maksavista, joita on 6 kpl paketissa.) Mies otti kynttilän syyniin. Hän ei nähnyt sydäntä, joten hän otti veitsen ja leikkasi. Ei sydäntä. Hän sahasi koko kynttilän sentin pätkille, mutta täytyi tunnustaa totuus: kynttilän sydän loppui kolmanneksen päässä, loppu oli pelkkää steariinia vai mitä ne nykyään ovatkaan. Mies uhkasi leikata koko paketin, mutta ehdotin, että poltetaan niitä ja katsotaan, kuinka käy. Kuudesta kynttilästä neljässä oli kesken loppuvat sydämet. Hukkaprosentti oli - no, melkoinen. Koska elämme Internet-aikaa, etsin Havin palauteosoitteen ja reklamoin. Vastausta ei tullut. Odotettuamme aikamme kaivoin esiin aluepäällikön sähköpostin ja reklamoin uudelleen. Viikon kuluttua tuli palauteosastolta viesti, jossa käskettiin lähettää kynttilöiden jäännökset heille (omalla kustannuksellamme tietysti), jotta he saavat todeta, mikä kynttilöissä [muka] on vikana.Poltin hihani ja annoin palasen mieltäni koskien sitä, että jos kerromme, että niissä ei ollut sydäntä, niin niissä ei ollut; kukaan ei säilyttele epäkurantteja kynttilänpätkiä viikkotolkulla saati postittele niitä; ja viattomista asiakkaista ei parane tehdä valehtelijoita.Vielä viikko ja sain sähköpostin, jossa pyydettiin osoitetta. Annoin sen. Sitten tuli pakettikortti. Hain paketin ja siellä oli hyvin isossa laatikossa yksi kuuden kappaleen lyhtykynttiläpakkaus ja viesti: lähetetty sopimuksen mukaan.Selvennykseksi: yleensä, jos firmat toteavat, että asiakas on kärsinyt vahinkoa, he pyytävät anteeksi. Sen jälkeen he toimittavat vähän hyvitystä vaivan palkaksi ja jotta ei muisteltaisi pahalla. Näin ei Havi toimi. Meidän perheemme puolesta saavat pitää kynttilänsä tästä lähtien. Meille ostetaan ulkolaisia kynttilöitä Tiimarista tai Lidlistä. Olisiko vaatinut niin paljon kirjoittaa: "Anteeksi, että teille on aiheutunut vaivaa. Pyrimme vastaisuudessa parantamaan tuotevalvontaamme. " Näin ovat tehneet fiksut firmat. Ulkolaiset.
5 Comments:
Samaa mieltä Havin kynttilöiden varmalaatuisuudesta. Kurja kokemus, vaikka poikkeuksellisenakin ja huonoa palvelua tosiaan. Onkohan firma enää suomalaisomistuksessakaan..? Muuten, haluaisitko osallistua 'omituisten tapojen' meemiin, haastaisin! (Olen uusi lukijasi)
Kiitos haasteesta, ellinoora, mutta kahtiajakautuneen persoonani toinen osa on jo haastettu.
ostinpa eilen havin kattaus kynttiöitä ja poltimpa niitä sitten kunnon alustalla ja pienellä pyöreällä pöydällä lasitetulla parvekkeella. pidän aina kaihtimet auki kun poltan kynttilöitä. myöhemmin illalla kuitenkin meinasi palaa koko parveke. syytä ei kavereiden kanssa oikein keksitä mikä saisi tämän aikaan. kunnon poltto alusta, jykevällä pöydällä. tästä lähin en hommaa enää havilta yhtäkään kynttilää. hommaan mielummin sellaisia kynttilöitä jotka on parafiinista. todistetusti turvallisempi.
romantikko mies
Käytän HAVIn kilokynttilöitä kynttilälyhdyissä ulkona. Eivät savuta, eivät valuta ja palavat selvästi kauemmin kuin halpakynttilät.
Nyt eletään joulua 2010. HAvihan mainostaa että Havilla on hyvä sydän! Näin ei ainakaan ollut Havin Havulyhdyn täyttökynttilöillä, joista sydän paloi hetkessä mustaksi tuhkaksi. Eikä suostunut uudelleen syttymään. Haudalle oli joku tuonut pari lasista lyhtyä kynttilöineen. Niille oli käynyt samoin, sydän palanut kynttilä kokonainen.
Naapurikin valitteli tuikkujen kohdalla olleen samanlaisia ongelmiä. Se sydän!
LAittelin tuossa haville reklamaatiota...katsotaan tuleeko paluupostissa sitten samaa tavaraa vai reagoidaanko siellä mitenkään.
Lähetä kommentti
<< Home